وبلاگ جامع و تخصصي معماري وبلاگ جامع و تخصصي معماري .

وبلاگ جامع و تخصصي معماري

مروري بر زندگي نامه عبدالعزيز فرمانفرمايان

 

عبدالعزيز فرمان فرماييان در سال ۱۲۹۹ در خانواده اي صاحب نام در سايت و فرهنگ معاصر به دنيا آمد وي تحصيلات خود را در دانشكده بوزار پاريس گذراند و در آوريل دهه ۳۰ فارغ التحصيل شد و به ايران بازگشت. در ابتدا در گاراژ خانه پدرش شروع به طراحي براي خانه هاي اقوام و دوستان كرد و سپس به استخدام دفتر دانشگاه تهران درآمد. وي پس از چندي با مهندس آفتن دليان، سيهون و قياهي در يكي از آتليه هاي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تحت رياست مهندس فروغي به كار تدريس پرداخت.

Form flows function روش كار و طراحي اين معمار بزرگ بود.


برچسب: زندگي نامه عبدالعزيز فرمانفرمايان، عبدالعزيز فرمانفرمايان، فرمانفرمايان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 4
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۳۸ توسط:71.Frasier موضوع: معماري نظرات (0)

مصرف خانگي سختي گير مغناطيسي آكوا

سختي گير مغناطيسي آكوا را اغلب در صنعت مورد استفاده قرار مي دهند امروز ما مي‌خواهيم در اين مقاله كاربرد خانگي سخت گير مغناطيسي آكوا را به شما معرفي كنيم چند سالي است كه به جاي سيستم هاي گرمايشي بخاري كه خطرات بسياري منجمله مسموميت و گاز گرفتگي با گاز كربن مونوكسيد را به همراه داشت از سيستم امن پكيج كه راندمان بالاتري دارد استفاده ميشود اين راهنما را بالا و گرماي كم نظير تا زماني ادامه دارد كه رسوبات در درون لوله ها و خود پكيج ايجاد نشود با استفاده از سختي گير مغناطيسي آكوا مي توان از اين مشكل جلوگيري كرد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 2
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۵۲ توسط:71.Frasier موضوع: معماري نظرات (0)

معرفي برج هرست، اثر معماري پايدار نورمن فاستر

 

معماري: فاستر و همكارن

سال: ۲۰۰۰ – ۲۰۰۶

سبك: پايدار

موقعيت: نيويورك، آمريكا

برج هرست اولين ساختمان اداري بلند مرتبه ي “سبز” در نيويورك؛ مهارت و هوشي يك گروه معماري بزرگ را يادآوري مي كند، فاستر و همكارانش در اين پروژه به سمت طراحي ضد كليشه اي و نوآورانه حركت كرده اند و ساختماني خلق كرده اند كه تكنيك ها و تكنولوژي هاي بكر گرفته شده در آن، تحسين برانگيز است. در اين بخش و در ادامه قصد داريم نگاهي به برخي از ويژگي هاي اين برج شاخص در منطقه منهتن نيويورك بياندازيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 2
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۲:۴۲ توسط:71.Frasier موضوع: معماري نظرات (0)